söndag 16 augusti 2009

Vackra fasader

 
I Oslo har många gamla byggnader bevarats och renoverats och dom är så vackra.
 

 
Man får gå och kika uppåt, det är så mycket att titta på.
Klicka på bilderna så syns det bättre.

 
En detalj av huset på högra bilden ovan.
 
    
 
Den här fantastiska fasaden på en byggnad bakom Slottsparken.
Uppburen av små änglar.
Klicka på bilderna så syns det bättre.
 
 
Grand Hotel på Karl Johan.
Pampigt.
Här bor de flesta kändisar som besöker stan.
 
 
Stortinget.
Nästan mitt emot hotellet ovan.
 
 
Ytterligare två fasader på Karl Johan.
Klicka på bilderna så syns det bättre.

2 kommentarer:

Knaada sa...

Tack, den kicken behövde jag! Vi åker nog på onsdag till Oslo men jag är inte så sugen på bilturen. Nu blev jag påmind om varför det är så värt det...

anne sa...

Tack för de vackra husen! Jag gillar hus, speciellt gamla! :)