söndag 30 augusti 2009

Nya kaffekvarnen



Tog mig en promenad till Vällingby Centrum.
Målsättningen var att köpa en ny kaffekvarn.



Det nya Vällingby centrum har blivit riktigt läckert.
Trots att det är så nära är det inte ofta jag har vägarna förbi.
Men bor man här behöver man inte åka in till stan.
Det finns allt.
Passade på att äta lunch.
Det blev en sushi.



Och så en ny kaffekvarn av märket OBH Nordica.
En liten och nätt sak och inte allt för dyr.
Dom hade två olika att välja på till exakt samma pris.
En Bosch också.
Men vis av erfarenhet valde jag bort den.
Den som gick sönder var ju en sån fast en större modell.
Tyvärr fanns båda sorterna endast i svart.



Äntligen kunde jag brygga mig dagens första kaffekopp.
Och vad gott det var.
Extra gott smakar det i mina nya Iittala muggar.
Otroligt sköna att dricka ur.

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Snygg kaffekvart -en sån kanske man borde ha? Ha en fin vecka//Eva

anne sa...

Vi har en kaffekvarn av något slag; den HACKAR bönorna, inte mal.