onsdag 17 december 2008

Dig-boxen åter på plats

För en vecka sen pajade min dig-box för andra gången på drygt
ett år. Ringde till Com Hem, världens kö. Frustrerad och irriterad.
Kände att jag var less på comHem och var villig att byta leverantör.
På fredagen dök fraktsedeln upp. Den skulle jag sätta på paketet som
jag skickade boxen i. Ner i källaren och hämtade upp kartongen som
jag hade förra gången boxen gick sönder. Jag hade varit smart nog att
spara den.
Packade ner boxen, fyllde i reklamationspapperet. Sedan
ut i ösregnet och iväg till Postombudet för att hinna innan 18 som jag
trodde var deadline. Men där hade jag fel minsann. Det var 16 som
var sista inlämningstid. När skulle paketet då komma iväg? Jo, på
måndag. Suck!! Förmodligen hela julhelgen utan box.
På tisdag (igår) kollade jag på Postens hemsida och kunde följa paketet
via kolli-id. Det var redan framme. Ha, vilken snabb service.
I morse bestämde jag mig för att jag ringer Comhem för att kanske få
dom att snabba på. Jag kom fram direkt. *Förvånad*. En trevlig kille
svarar och han säger att jag nog inte får boxen före jul. *Besviken*.
Frågar om det inte går att göra det lite snabbare eftersom dom inte
ska laga boxen, bara skicka en ny (detta gör dom om boxen kommer in
för andra gång).
Han ber att få mitt telefonnummer och säger han ska undersöka och
återkomma. Ett par timmar senare ringer han upp och talar om att en ny
box skickats till mig redan igår. Det måste jag ju erkänna var snabba ryck.
Han gav mig kolli-id och jag tackade för bra och snabb service.
Helt plötsligt tyckte jag att ComHem inte var så dåliga iallafall, och kommer
nog ändå inte att byta leverantör. Man måste väl få lov att ändra sig?
Eller hur? :)
Var in på Postens hemsida på eftermiddan och snacka om min förvåning.
Paketet låg redan hos mitt Postombud. Så på väg hem från jobbet
hämtade jag mitt paket och nu är boxen på plats igen och jag har
kunnat fortsätte titta på Dynastin på TV4 Guld. Har bara missat 7 avsnitt

4 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Fint att du kan kika vidare på TV! Det lär väl komma en del bra program i julhelgen? Ha det gott// Eva

Fru Pusselbit sa...

Det är ju helt otroligt vad snabbt och smärtfritt allt gick! Vad skönt för dig!! =)

Anonym sa...

Vad glad jag blir när nån bryr sig och att det funkar! En riktig solskenshistoria! Kram

Anonym sa...

Vad gött! Så skönt att höra!=D
Klart att det första man tänker på är de bloggar man läser! (dvs er) Ska kika in till hans blogg och tackar allra ödmjukast för tipset! Hoppas din adress funkar den här gången, jag kunde inte nå dig igår!