torsdag 25 december 2008

I kyrkan

'
Sedan några år tillbaka har min mamma och jag haft som
tradition att gå i kyrkan på julafton. Det är så trevligt och
fin stämning i kyrkan denna dag. Dessutom verkar det bli
mer och mer populärt att gå i kyrkan just på julafton. Det
är skönt att få sjunga ut i sånger man kan texten till utan
att någon får ont i öronen av att lyssna. Vi passar också
på att sätta ljus på några av familjens gravar, personer
som inte firar jul med oss längre. Kyrkogården är så vacker
och upplyst med gravljus på julafton. Annars brukar jag
inte slita ut kyrkbänken:-).
Jag går dit endast när det är familjeangelägenheter, typ
dop, bröllop eler konfirmation. Men som turist brukar
jag ofta besöka kyrkor, det är ju fantastiska byggnadsverk
och jag tänder alltid ett ljus när jag går in.
'
Østre Aker Kirke
'
Altartavlan
'
Julkrubban. Handskurna figurer i trä.
'

Årets kyrkjulgran var lite sned :-)
'

1 kommentar:

Fru Pusselbit sa...

Håller med om att kyrkor är vackra byggnader! Och dina bilder var också fina!! =) Kram