fredag 19 december 2008

I shorts och sandaler

igen '
En man som bor i mitt område brukar sätta på sig shorts,
sandaler med sockor och kortärmad skjorta väldigt tidigt
på våren. Ungefär kring påsk. Sen går han klädd så långt
in på hösten. På vintern brukar han klä sig i mer vinterlika
kläder. Jag har funderat på vad som styr hans klädval. Om
det är almanackan eller termometern, jag har brukat gissa
på almanackan.
Men i morse fick jag syn på honom på T-banehållplatsen och
han var då klädd i shorts, sandaler med sockor och kortärmad
skjorta med en ärmlös väst. Då undrade jag igen vilka kriterier
han egentligen går efter när han klär sig.
Kan det ändå vara termometern?
Eller är det så att byxorna åker på när det är snö? Jag bara undrar?
Nån som har en annan teori?
Det ser iallafall otroligt kallt ut.
'

'

2 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Det kan mycket väl vara termometern... ;)

Anonym sa...

Men herre gud, du måste fråga! Berätta sen! Kram