torsdag 25 december 2008

Julaftonspromenad

Jag tog mig en promenad i det vackra vädret i förmiddags.
Riktigt fint julväder. Snön saknas visserligen. Fast här ligger
det kvar lite fläckvis.
Tog en sväng upp till det lokala köpcentret. Behövde komma
mig ut lite. Har inte gjort så många knop de senaste dagarna.
Jag är jätteförkyld och har levat på piller, hostmedicin och
nässpray sedan jag kom till Oslo.
Det var riktigt skönt att komma ut lite, det gick i snigelfart
på grund av förkylningen men det var bara mysigt att få
komma ut och se lite folk.
'
Upp mördarbacken
''
Passerar Tveten Gård
'

Höghusen på Tveita
'
"Nästan hemma" står det över ingången till Tveita köpcenter
'
Jultorsk är vanlig på många julbord i Norge, men inte på vårt bord.
'
Tomten önskar välkommen
'

Gatunamnen i området är tagna ur boken "Kristin Lavransdatter"
av Sigrid Undset
'
Utsikten över Oslo och Oslofjorden från mina föräldrars
bostadsområde.
'

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då snorar vi i kapp då! Är själv fullständigt under isen. Näsan rinner som en öppen kran... /eva b

Fru Pusselbit sa...

Vilka vackra och intressanta bilder! Jag önskar dig en fortsatt trevlig julhelg! =) Kram

Anonym sa...

Oj, var det i Oslo han var den röde mannen! Vi såg en här också! Vilken var fejk? God Fortsättning!

Anonym sa...

Mördarbacken? *ryser*

God Fortsättning önskar jag dig!