tisdag 2 december 2008

Mitt eget bidrag......

.......till Utställningen 2008 hos Juniform. Idag är det vernissage. Det är
många som varit med och jättekul att se alla andras alster.

Jag har bidragit med ett av mina halsband. Jag har fullständig pärlmani
och kan inte gå förbi en pärlbutik utan att gå in och komma ut med mer
eller minder i en påse.

När jag skapar ett halsband har jag inga särskilda tankar. Jag pillar lite
med pärlorna och får upp nån som jag just då känner för att göra något
med. Sen gäller det att hitta andra pärlor som passar ihop i form och färg
och när det är klart är det egentligen "bara" att trä upp dom på en vajer.
Skapandet sker innan själva det fysiska arbetet.

Detta halsband är skapad av en stor, marmorerad kula inhandlad i en
pärlbutik i Aix (märkligt hur man kan komma ihåg var man köpt de flesta
pärlorna). Glaspärlorna är från Pärlehuset i Stockholm. De mindre
glittriga pärlorna och strassringarna är från Rom. Resten är grå/svart/blank
roccaillmix.

Mitt halsband ska jag skicka till Little miss fix it och jag får en jättefin
blå väska från Fingerspitzengefül. Och jag som är så blå, passar mig perfekt.
'

'

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett vackert halsband!

Anonym sa...

Svar: Vi är faktiskt hemma. Jag vet inte om det har gått fram! Kram

Angel.Pearls sa...

Härligt bidrag till Vår utställning! Visst är det roligt..minglar vidare..//Kram

Anonym sa...

Jättesnyggt halsband! Gillar allt ifrån den stora helheten till de små detaljerna :)

Anonym sa...

Vilket snyggt halsband!!! Vad glad hon kommer att bli!
Erika