lördag 27 december 2008

Shopping och sista kvällen

Idag var det shopping på programmet. Det finns en del
saker jag köper när jag är här, sånt som inte finns att köpa
i Stockholm.
Mamma och jag drog iväg till SmartClub. Affären jag föredrar
att handla i eftersom jag kan köpa allt på samma ställe.

Efteråt drog vi upp till det lokala köpcentret för att kolla in om
rean hade kommit igång. Det var en del med 50 % rabatt men
jag hittade inget jag ville ha förutom en jättefin ängel i guld,
ganska stor, alla julgrejer var halva priset. Jag gillar änglar och
hos mig får dom vara framme året runt. Jag får återkomma med
en bild på den eftersom den just nu är så väl nerpackad.

Solen gick ner vid 15-tiden idag, och från mina föräldrars fönster
har dom ett skådespel varje dag året runt när solen går ner, dom
har ju hela stan för sina fötter. Ni kan ju gissa vad dom får med
sig på nyårsafton, snacka om orkesterplats.

SmartClub från insidan, jättestort.

Rea på julpynt, granar i massor

Dom har eget stenugnsbageri, alltid färskt bröd.


Mandlar i massor i lösvikt


Här var det potatis i stora lass.


Russinbullar, skolebrød och frallor


Tårtor i mängder.....

.......och ännu mer tårtor, och pajer


Fiskekaker. Detta köper jag mycket av och tar med mig hem.

Pinnekjøtt. En delikatess på många norska julbord. Saltat
och torkat lammkött (ibland även rökt) Det blötläggs och
ångkokas, och man äter det med rotmos. Inte min favorit
men jag äter det. Men i år har det inte blivit av för min del.

Solnedgången idag.

7 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Den där SmartClub skulle nog vara en affär i min smak! ;)

Anonym sa...

Go morron! Åh, mandlar, det är gott det! :)

Anonym sa...

Jasså, en "sån" :) Har du fått tag i en mindre seg dator nu eller har ni "skrämt upp" den gamla? Haha!

Anonym sa...

Men var är du??? Vilket varuhus!!! *imponerad*
God Fortsättning!=) Ja, det är synd att man njuter så fruktansvärt mycket...man får äta låångsamt;)
Erika

Anonym sa...

SmartClub - är det smarta priser också?

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!

Anonym sa...

God fortsättning på dig också!
Härliga bilder du bjuder på!
Kramen!