torsdag 11 december 2008

Sommarnostalgi i vintermörkret...

Satte mig ner och tittade på lite bilder från i somras. Ååå, vad
jag längtar. Nu har vintermörkret tagit över fullständigt. Vi har
inte sett skymten av sol på mer änn en vecka. Det blir inte ens
ljust på dagarna. Mörkt när man kommer och mörkt när man går.
Så jag tänker bjuda på lite bilder från när jag var på semester
i Norge tillsammans med min familj på landet och när jag drog in till
stan när jag var i Oslo.
'
Utsikt från terassen på sommarstugan.
'
Bilden tagen vid sjön på kvällen.
'
På marsch längs Sootkanalen. Drygt 15 km.
'
Längs Sootkanalen.
'
Universitetet i Oslo.
'
Nationalteatern.
'
Teatercafeen bredvid Nationalteatern.
'
Här huserar Hard Rock Cafe
'
Längs Studenterlunden.
'
Stortinget.
'
Lyxiga Grand Hotel.
'
Gatumusikanter utanför Stortinget på Karl Johan.
'
Karl Johan med Slottet i slutet av gatan.
'
Komers på Karl Johan i andra riktningen.
'

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för titten på dina vackra sommarbilder! Det känns skönt att resa en stund i tanken ;)
Kramis

Anonym sa...

Mmmm....underbart! Jag tillhör också sommarfolket, men står ut med vintern för att jag måste! Kram

Anonym sa...

Ååå vad roligt att få se lite Norgebilder! :) Min mormor var från Bodö och hennes bror bodde på Saltströmmen så mina somrar tillbringade jag där med mormor och morfar! Nu var det några år sen jag var över dit, släkten bor spridda över Norge numer så det är flyget som gäller och det är inte billigt! Har du nån anknytning till Norge?

Fru Pusselbit sa...

Underbara bilder och jag längtar också så väldigt mycket efter lite mera värme, sol och ljus!! =)