torsdag 7 maj 2009

Abstinens

Det börjar bli jobbigt nu.
Solen skiner, jag slutar tidigt och det är perfekt promenadväder.
Men jag måste hålla mig still och gå så lite som möjligt.
Va jag längtar att få ta en riktig långpromenad.
Jag brukar ta långa promenader på väg hem från jobbet.
Det är så underbart att gå omkring i den här staden.
Jag smög till mig en liten promenad idag.
Jag hade ett ärende på stan.
Och sen går det ju att hitta på lite som inte är nödvändigt, men ändå något så att jag kan smyga till mig lite extra.
Det har faktiskt redan börjat synas på vågen att jag är inaktiv.


'
Jag började på Cheele apotekt.
Behövde hålfotsinlägg som doktorn tipsade om och kirurgtejp för att fästa tån lite bättre.
Fick tag i tejpen men inte hålfotsinläggen.
Dom tipsade om att det kunde finnas på Shollbutiken på Kungsgatan.
Ååå, då kunde jag ju gå, det är inte så långt.
Det är väl onödigt att ta T-banan bara en hållplats.


'
Passerade över Hötorget där Orfeus fontänen hade hamnat mitt i vinden så att det mesta av vattnet faktiskt sprutade utanför.
'

'
Har även lite fotoabstinens så jag kunde inte motstå att fota ett av Kungstornen från den här sköna vinkeln.
Hittade Shollbutiken längre ned på Kungsgatan än vad jag kom ihåg så då blev promenaden en liten aning längre.
Fick tag i hålfotsinläggen som jag la in direkt i skorna.
Det kändes faktiskt otroligt skönt.
Var även in och snurrade i lite andra butiker, måste passa på när jag ändå är i stan.
'

'
Medan jag försökte få en häftig bild av den här trappan kunde dessa glada gossar inte låta bli att spexa lite, så då får dom också följa med in i bloggen.
Jag kom på att jag även var i akut behov av småpärlor *LoL*
Så då blev ett antal såna inhandlade på Panduro.
Och eftersom jag ändå var i området kunde jag lika gärna passera fotobutiken för att kolla om min kamera eventuellt var klar, men det var den inte.
Sen kunde jag lika gärna promenera vidare till Rådmansgatan när jag iallafall var på rätt väg.
Kändes absolut onödigt att gå tillbaka till Hötorgets T-bana.
Det gick inte så fort, men det gick framåt.
Om jag försöker lura nån så är det väl mig själv.
Det är ju min fot som drabbas och ingen annas.
Men jag kunde inte låta bli.
Och foten mår alldeles utmärkt.
'
'

5 kommentarer:

syren sa...

Underbara bilder! Skönt att foten mår bra. kram

Angel.Pearls sa...

Roligt att du hittade till Bofinken -jag fick rapport om att du varit där o beundrat mina alster...Härliga bilder idag också -min favorit blir trappan med grabbarna -de ser så glada ut!! ..fortsätt du med dina smygrundor o ha en fantastisk helg!Kram//Eva

Britt-Marie sa...

Roligt att du tittade in hos mig och lämnade avtryck!

Jättefina foton och trevlig läsning på din blogg! Vet precis vad du går igenom med tån. Lider med dig. Jag lyckades krossa min lilltå genom att sitta och gunga på en vanlig stol och få den lilla tån under ett av stolsbenen när jag skulle sätta mig riktigt. Mer än lovligt dumt. Ja, jag vet att man skall inte gunga på stolar... Usch och fy att en liten tå kan göra så ont. Fick gå med träskor under en hel vinter och folk tittade lite konstigt på mig i affären;)

Önskar dig en trevlig helg!

thebromanders sa...

Tänk vad man blir medveten om hur beroende man är av sina kroppsdelar, när nånting sånt här händer!!
Jobbigt för dig!! Men varje dag är en dag närmare när du kan gå som vanligt igen!!
Och på tre veckor kanske du har kommit riktigt långt, så att du kan promenera lite under broarna i Paris...

Veiken sa...

Vilken promenad du gick med en tå som inte är OK: Fast den måste ju läka i egen takt. Fina bilder från vår vackra huvudstad. Kram