onsdag 13 maj 2009

Nya ögon

Varje gång jag ser reklamen från SpecSavers på TV blir jag påmind om att jag måste köpa nya glasögon, såna som jag endast ska använda hemma.
Man får två par för priset av en.
Men jag glömmer bort det hela tiden.
Idag råkade jag få syn på en sån butik av en tillfällighet.
Jag gick in och började prova bågar och hittade två par som jag valde ut.
Det känndes väldigt spontant ändå trots att jag har funderat ett tag.
Synundersökning var nödvändig också förståss eftersom det var fyra år sen sist.
Jag frågade om det var möjligt att få det ena paret som läsglas och det andra som långglas för att titta på TV.
Och det gick alldeles utmärkt.
Jag har terminalglas på jobbet som arbetsgivaren betalar.
Och så har jag ett par långglas som jag använder ute när jag är bland folk.
Dessa har jag varit extra försiktig med eftersom dom var så dyra.
Jag tar alltid av dom när jag kommer hem och lägger dom snyggt i fodralet.
Sen använder jag dom gamla hemma.
Men dom är nu så limmade och trasiga att det snart inte går att ha på dom.
Varje gång jag limmat har det kommit klister på glaset och det går inte att få bort.
Senast var i söndags och nu är dom helt hopplösa att använda.
'

'
'

1 kommentar:

Veiken sa...

Snyggt! Det är så himla dyrt bara. Min man köpte glasögon i Thailand förra året och betalade 2000:- Han är jättenöjd. Hemma hade det blivit 7-8 tusen. Kram