fredag 15 maj 2009

Jippiiiii



Jag hade precis fotat den här jättekastanjen mitt emot Zinken på Ringvägen när mobilen ringde.

- Hej! Det är xx från fotobutiken. Är det Eva?
- Ja.
- Det finns ett paket till dig här.
- Å, va kul, jag kommer direkt.

Jag dök ner i närmaste T-bana.
Kunde inte komma fort nog fram.
Klev av på Hötorget.
Svävade fram på små lätta moln mot fotoaffären.
Xx plockade fram paketet som visade sig vara en splitter ny kamera.

- Det verkar som dom har bytt ut kameran.
- Ja ha, så bra då.
- Kommer du ihåg vad du lämnade in?
- Kameran och remmen att hänga den i.
- OK.

Han tittar i sin dator för att kolla upp min reklamation.
Men det var en annan persons reklamation han fick upp.
Det var ju inte min kamera.
Snacka om besvikelse.

- Jag är hämskt ledsen, sa han.

Ingenting mot vad jag kände mig.
Jag gick ut ur affären med tunga steg.

Säg den lycka som varar längre än en kvart.

1 kommentar:

syren sa...

Det var ju synd att det inte var din. Vilket vackert kastanjeträd du har på den fina bilden. kram