tisdag 19 maj 2009

Ställer upp i EU-valet

EU-valet brukar passera förbi utan att man knappt märker det.
Röstkortet har trillat ner i brevlådan.
Men vad ska man rösta på?
Vad går det ut på?
Vad är det egentligen man väljer?
Detta är frågor från en okunnig.
'

'
Men det här partiet tänker inte förbli anonymt nu när det är EU-val.
Dom har lyckats få orkesterplats i stan.
Går inte att missa.
Men vad står dom för?
Kollade lite på nätet.
Dom är EU-morståndare.
Betyder det att dom vill komma in med en fot i EU-parlamentet för att sedan kämpa för att Sverige ska dra sig ur EU?
Antagligen.
Det är bra att dom gör reklam för sig så man får veta vem dom är och om man ska rösta på dom eller inte.
Som sagt, jag vet för lite.
'
'

2 kommentarer:

anne sa...

Jag vet inte mycket jag heller, man får väl ta och informera sig kanske...

lilalili sa...

Det är en svår fråga för oss 'gräsrötter' att sätta oss in i. Jag har lyssnat på några kandidater tidigare och lägger min röst på dem som berör frågor som är viktiga för mig. Men!!! Allt känns som ett stort MEN! inför detta valet.