måndag 11 maj 2009

Häggen står i full blom

Nu blommar häggen överallt.
Den är så vacker.
Och den doftar så härligt.
'

'
Jag tog mig en liten promenad genom Gröndal.
Hade precis missat Tvärbanan så då kunde jag lika gärna gå de två hållplatserna från Liljeholmen.
'

'
Hittade det här konstverket på en terass.
Undrar hur man har tänkt.
Är det meningen att någon ska sitta på stolen?
!!! ???
'

'
Det finns en del äldre bevarade hus i Gröndal.
Detta ser ut som en gammal fin herrgård.
Det var förresten på den här terassen jag hittade stolen på föregående bild.
'

'
Det här är ett otroligt charmigt hus.
Ett gammalt hus bland moderna hyreshus och höghus.
Man kan skymta Essingeleden i bakgrunden.
En fantastisk, jättestor hägg står bredvid huset.
'

'
Det här huset åker jag förbi varje morgon på väg till jobbet.
Jag beundrar det varje gång.
Gillar gamla hus med tinnar och torn.
Dessutom är det blått.
Inte helt fel i min värld.
'

'
Avslutar med den här matstationen för fåglar.
Fanns ingen mat just nu.
Men intentionen är bra.
'
'

3 kommentarer:

Veiken sa...

Mellan hägg och syren heter det ju, men i år är det inget "mellan" syrenerna blommar ju också. KRam Fina bilder;)

Angel.Pearls sa...

Underbart blått hus!Ja, nu är vi mellan hägg o syren -finaste tiden -bara njut!!//Eva

lilalili sa...

Vilka underbara bilder - som vanligt! Det blir inte mycket till semester i år om den ska vara mellan hägg o syren ;)
Ha en skön kväll! Kramis