måndag 4 maj 2009

På Cityakuten

Jag haltade iväg hemifrån till T-banan och hängde på låset på Cityakuten när dom öppnade i morse.
Jag och ett stort antal personer till.
Kölapp, 22 före.
Satt och läste i väntan på min tur.
Det hostades och snorades i väntrummet.
Svininfluensan?? Usch!
Man fick försöka hålla andan.
Efter ca 20 minuter blev jag inskriven.
Hade tur och fick frikort och betalade bara 80:-
Kortet gäller dock bara fyra dagar.
Man får väl hoppas man får hålla sig frisk.
Så var det väntan på doktorn vilket gick ganska snabbt.
Han fick inte peta på min onda tå, så han skickade iväg mig till röntgen.
Kölapp även där.
Inskrivning igen, och här sparade jag ytterligare 200:- pga frikortet.
Väntan.
In till röntgenrummet, där en riktig suris jobbade.
Tillbaka till doktorns väntrum, där var väntan rätt lång.
Slutligen kom jag in till honom där han konstaterade att tån var bruten.
Men det låg fint så ingen åtgärd behövdes.
Ingen gips, inget bandage.
Helt enkelt bara vila och gå så lite som möjligt och sitta högt med foten.
Det ska ta ca 4-6 veckor att bli helt återställt.
Det blir ju kul eftersom det är bara tre veckor kvar till jag åker till Paris.
Får väl försöka gå lite sakta och fika ofta på några av alla trevliga caféer som finns där.
Tänk va man måste offra sig ibland. *LoL*


'
Det blir ju till att åka kommunalt resten av våren.
Inga långpromenader.

'
Så här trevligt blommar det utanför min port just nu.
'
'

5 kommentarer:

syren sa...

Stackas dig! Det gör ju ont att bryta tån. Underbara bilder. kram

Angel.Pearls sa...

Du får ta tricken istället..Otur med tån -det kanske läker snart! Kram//Eva

lilalili sa...

Viken jämrans osis! Men Paris är säkert lika härligt med en bruten tå! Du får hitta på ett nytt sätt att se dig omkring där, caféerna var ju ett bra sätt ;D
Hoppas du slipper ha ont! Kramis

thebromanders sa...

Nej, vilken otur!! Men att sitta vid nåt café i Paris lät ju inte så dumt!! Man får ju göra det bästa man kan av situationen:)

Veiken sa...

Skor, jag tänker på skor! Hur fixar det sig? Usch en sån himla otur! Paris är lika vackert barfota! Kram