tisdag 15 september 2009

Anti-Reinfeldt & Co-demonstration


'
På väg hem efter min promenad på Östermalm bland överklassen...
...hamnade jag mitt i det här demonstrationståget som skanderade ungefär så här:
'
"Vad är det Reinfeldt tar?"
"Alt från dom som lite har och ger till dom som redan har"
'

'
Det fanns även dom som hade annat på agendan.
Och andra som var maskerade (som Spiderman)
'
'
Polispådraget var stort.
Men allt verkade gå väldigt lugnt till.
'
'
Man marcherade till slutdestination Sergels Torg.
'
'
Och här hölls det tal om vad man ansåg om Reinfeldt & Co.
Kapitalismen och finanskrisen.
'
'

1 kommentar:

anne sa...

Ptjaa...Inte ofta man ser demonstrationer numer, på gott och ont. Jo, här i Nyköping har vi ju nynassar då och då, men ittils har jag lyckats hålla mig undan deras sammandrabbningar.