torsdag 3 september 2009

Husfest...

... med Vilda Västern-tema
'

'
Vi hade ju fått var sin svart Stetsonhatt som inträdesbiljett.
'


Det började med en tipsrunda med tolv stationer.
Jag gav upp efter två.
Det handlade om country-musik vilket jag inte vet något om.
Förutom Dolly Parton då.
Så det var ingen idé att fortsätta.
'

'
Det bjöds på väldigt god mat med amerikanska influenser.
Vin och öl bjöds det på till maten.
Efteråt kaffe med muffins.
Det var den minsta muffinsen jag nånsin sett, men god var den.
Hur många points jag gjorde av med vet jag inte, men jag hade sparat på mig en hel del sen i måndags så det blev nog ingen katastrof.
'
'
Det var inte bara cowboys.
Ett gäng hade klätt upp sig i indiankläder.
Dom ingick väl också i vilda västern på sin tid.
'
Intresserad lyssnar vi när cheferna önskar oss välkomna och hyllar festkommitén för ett fint genomfört jobb med festen.
'
Och så presenterades dansarna.
'
'
Dessa proffs visade oss hur man gör.
'
,
Squaredance eller linedance eller vad-det-nu-heter.
,
'
Utroperskan står och säger vad man ska göra.
Utan denna blir det inget dansande.
Sen var det amatörernas tur att prova.
'
'
Kul verkade dom ha, dom som testade.
Och undan gick det...
'
'
... i en himla fart.
Tyvärr hade det börjat regna.
Men många hade regnkläder och andra brydde sig inte.
Dansen gick vidare iallafall.
'
'

1 kommentar:

Ragnvi sa...

Morning! Testade inte du dansen? Ser så roligt ut!
Har läst ikapp hos dig...finfina foton! Men fy för snuskgubben!
Kramen o ha en bra helg!
Ragnvi