onsdag 2 september 2009

Snuskgubbe i T-banan

Jag hade satt mig längst bort i vagnen med ryggen mot väggen så jag kunde se hela vagnen.
I "fyrklövern" bredvid satt en annan tjej men med ansiktet mot väggen och filosoferade.
På någon av stationerna kliver en gubbe in.
Han granskar mig och han granskar henne.
Han väljer att sätta sig mitt emot henne.
Tacksam för att jag var klädd i jeans, fleesejacka och gympaskor.
Jag såg nog inte lika delikat ut som tjejen mitt över.
Hon hade på sig en lagom kort och ärmlös klänning och visade mer hud.
Hon var väl nånstans i 40-50 årsåldern.
Gubben började prata med henne.
Frågade alla möjliga frågor om var hon jobbade om hon jobbade på kontor.
Tjejen svarade ytterst kortfattat på frågorna och verkade allmänt besvärad.
Till slut sa hon att hon ville vara i fred och filosofera för sig själv.
Han sa att han tyckte hon var vacker och om han kunde sitta och bara titta på henne utan att prata.
Jag märkte inte vad hon svarade men han satt iallafall kvar.
Gubben satt med ena handen i fickan och vippade upp och ner med benet.
Det syntes klart och tydligt vad han höll på med inuti sin byxficka.
Tjejen låtsades som inget.
Jag tittade till honom då och då med "arga blicken".
Han märkt det men tycktes inte bry sig.
Han kanske till och med gillade att andra förstod vad han pyssllade med.
Det kanske gav det hela en extra krydda.
Hade jag varit tjejen hade jag flyttat på mig.
Fy för äckliga snuskgubbar.
'



'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Vidrigt -varför sitta kvar? Tror du en karl hade accepterat något liknande..Tur att man har en tung handväska med sig..//Eva