tisdag 1 september 2009

Första höstdagen



Det var ett helt underbart väder i eftermiddags.
Jag hade turen att sluta tidigt idag.
Men jag skulle iväg till ViktVäktarna för min tredje invägning och hade 2½ timme på mig att göra något i sensommarsolen.
Jag promenerade från Hornstull längs vattnet.
Många passade på att njuta av den vackra eftermiddagen.



Inte bara människor.
Även fåglarna tycktes njuta av den ljumma luften.
Visserligen blåste det en hel del men det vara bara skönt.

 
Tog mig in i 'koloniområdet vid Eriksdal och jag hamnade på den här vägen som går genom området.
 
 
Det var faktiskt första gången jag gick in bland stugorna här.
Mitt i stan finns dessa underbara små täppor.
Precis bakom Eriksdalsbadet.
 
 
Ingen större aktivitet på vattnet.
De flesta båtarna låg förtöjda i marinan nedanför Skanstullsbron.
Och längs Norra Hammarbyhamnen ligger lite större båtar förtöjda.
Där några är bland annat restauranger eller har andra aktiviteter ombord.
 
 
Molnen från i förmiddags hade skingrats och solen lyste från en klarblå himmel.
Tog 3:ans buss till Fridhemsplan.
Vägningen gick bra den här veckan också.
Jag är på rätt väg, dvs nedåt.
Så det var bara att dansa hemåt på lätta steg.
 

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Härligt -en sån liten täppa skulle man ha! Ha en fin dag//Eva