tisdag 8 september 2009

Zoooom...


'
Fick för mig att testa zoomen igår eftermiddag.
Man måste ju prova sig fram och experimentera.
Jag ställde mig i gången på T-Centralen mellan T-banan och Centralstationen.
Jag testade på att ta bilder genom att fokusera på ett förmål/person samtidigt som jag skruvade på objektivet.
Jag tog ett tiotal bilder med varierande resultat.
Här har jag plockat ut dom som jag tycker jag lyckades bäst med.
Men det krävs övning, övning, övning.
Det svåraste är att försöka hålla kameran still samtidigt som man zoomar.
Effekten är kul.
Migränvarning.
'
Klicka på bilderna så syns det bättre.
'

'
'

1 kommentar:

Ragnvi sa...

Morning! Ditte tackar för pussen o jag för dina rara ord hos mig!

Aha...nu kanske jag börjar förstå...du har fler bloggar...har funderat lite...men jag är alltså in på fler ställen hos dig?!
Kramen!
Ragnvi