lördag 26 september 2009

Dalí Dalí...


'

'
...på Moderna Museet.
Mycket var det att titta på.
Dali är väl egentligen inte min favoritkonstnär men det är alltid spännande att titta på stora utställningar av enskilda konstnärer.
'
Nu var han väl inte helt ensam.
Även konstnären Francesco Vezzoli hade förärats en hel jättevägg med sina tavlor i samma rum som Dali.
Jag föll lite för Vezzolis tavlor eftersom det var glitter i dom och det är jag otroligt svag för.
'

'
Men jag var inte ensam om att ha kommit på idén att ta mig till Skeppsholmen idag i det vackra septembervädret.
Det var folkvandring.
Ock kön ringlade sig långt utanför ingången till muséet.
Det gick visserligen ganska snabbt att komma fram till kassan så det gjorde inte så mycket.
Det är ju lördag och ledigt.
'
'

Inga kommentarer: