tisdag 29 september 2009

Kriminell? Jag?


'
Neeej! Inte då ;-)
Men jag har ändå gjort nåt otillåtet.
Fast jag visste inte om det när jag gjorde det, men efteråt fick jag veta det.
Man kan säga att jag var i god tro.
Jag kan ju inte lagboken utantill.
'
Jag bestämde mig för att passera Aspuddsbadet idag på lunchrasten.
Jag har valt att vara med på en maillista eftersom jag känner mig lite engagerad.
Och då blir jag ständigt uppdaterad om vad som sker.
Det finns även en blogg, och här finns det möjlighet att läsa om vad som sker.
'
Åter till dagens lunchpromenad.
Dörren till badet stod öppen och det var lite folk där.
Jag frågade om jag fick gå in och titta och ta lite bilder.
Och det var inga problem.
Jag tog några bilder på insidan, bl.a. av en tom bassäng.
Efteråt pratade jag lite med en av personerna som satt där inne.
Han berättade att han var uppväxt med badet och att det var just här han hade lärt sig simma och att hans lillebror hade varit på babysim.
Kostnaden för att rusta upp badet har ökat drastiskt från år till år enligt Stadsdelsnämdens politiker.
Men enligt föreningen själva skulle dom kunna rusta till en betydligt lägre peng.
Politikerna vill dock inte lyssna.
Har det beslutats om rivning så ska det rivas.
Dom har fått uppskov med rivningen till december.
Beslutet om rivning har överklagats, men det kan ta tid och badet kanske hinner rivas innan det tas upp till ny prövning.
Det har gått prestige i saken nu.
Enligt Stadsmuseum är byggnaden bevaringsvärdig.
'
Efter samtalet med killen som det visade sig var ockupant gick jag ut igen.
Utanför stod ett kamerateam.
Jag frågade aldrig varifrån dom kom.
Men jag frågade varför dom inte filmade på insidan.
'
¤ "Vi har inte tillträde", sa dom.
¤ "Va då, tillträde?"
¤ "Badet är ockuperat och då får man inte gå in"
¤ "Jaha, då har jag varit ockupant i 10 minuter då?"
¤ "Just det"
¤ "Ja, ja. Det får jag ta. Det blir väl att sitta av några dagar på Hinseberg då".
'

'
'

2 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Jag lärde mej att simma i det badet......

http://08-i-exil.blogspot.com/2009/02/nostalg-i-badet.html

Kallt som F, det minns jag.

Ha de bra
Hasse A

Angel.Pearls sa...

Du är rolig du -ockupant!! (Har aldrig varit där -men det är trist när gammalt-fint-historiskt går i graven. Ska kolla in bloggen..)Kram//Eva