söndag 6 september 2009

Missade födelsedagen


'
GRATTIS i efterskott.
Jag bjuder mig själv på en New York Strawberry Cheescake från Juniors.
Den bästa som finns.
Men det får bli en visuell tårtbit.
Den innehåller inga kalorier ;-)
'
Det är nu ett år och tre dagar sedan jag började blogga för första gången.
Det första inlägget gjordes den 3:e september 2008.
Jag startade via Metrobloggen.
Men det var så mycket tekniskt strul med den så jag gick över hit till Blogspot.
Det har väl hänt nån enstaka gång lite problem här också men den funkar jättebra.
Allt som jag hade på gamla bloggen flyttade jag över till Wordpress.
Det tog några dagar i början av januari men nu ligger allt där.
Men själva bloggandet fortsatte jag med på den här bloggen.
Den andra använder jag endast till olika bildutmaningar numera.
'
Jag började blogga för att skriva dagbok från min språkresa till Provence.
Enkelt för alla att gå in och läsa.
Då slapp jag både skriva kort, maila och sms'a.
Jag skrev lite varje dag och lade in lite bilder.
'
Jag hade alrig tidigare befunnit mig i bloggosfären.
Jag suckade bara nån pratade om allt bloggande.
Jag hade aldrig läste en enda blogg innan.
Men det var ett himla kul sätt att förmedla sig.
Efter att jag kom hem fortsatte jag att blogga.
Och nu är jag fast här.
Kan lixom inte låta bli.
'
'

2 kommentarer:

eva b sa...

Grattis i efterskott då...!
Jag laddade inför min egen dag, och missade den ändå... ;-)

Angel.Pearls sa...

Grattis på dig -ettåringen! Å fortsätt i samma stil..Kram//Eva