onsdag 4 februari 2009

Antirynkkräm

För några år sedan gjordes ett test på Nyhetsmorgon på TV4. Det testades olika antirynkkrämer, en del superdyra, andra mitt-emellan och några billigare.
Resultatet blev ganska förvånande, den som kom best ut i test och där man kunde bevisa att det hade en märkbar effekt var Oil of Olay, Regenerist Serum. Vad snopet när det dessutom var den billigaste av de testade samt den som jag själv använde.
Jag har annars kört med den klassiska Oil of Olay hela mitt vuxna liv och jag skulle inte kunna leva utan den.
Jag blev ju glad att det var just min som "vann" testet och kände att jag hade gjort det rätta valet alldeles själv.
Ganska snabbt tog produkten slut i butikshyllorna, många hade uppenbarligen sett programmet. Problemet var bara att den inte återkom på hyllorna, märkligt. Den blev ju en storsäljare över natt.
Men jag hittade den så småningom i ett litet parfymeri vid Slussen så jag har haft turen att få fortsätta använda den hela tiden.
Men, hör och häpna. Den är tillbaka i butikshyllorna. Hittade den på Åhléns och jag hoppas att den får fortsätta att finnas där. Äntligen har dom fattat.


 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon o tack för dina rara ord hos mig! Tar allt med mig idag!
Kramen!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

OK -tack för tipset..Kan vara bra att veta om man behöver ta en "akut-snabb-kur"...Ha en bra dag//Eva

Anonym sa...

Oil of Ulay är ju en riktig gammal klassiker! Där ser man! Och gott luktar den också :) Jag har alltid trott att det är "humbug" med alla antirynkkrämer!
Träna på du, med gester och allt, haha!

Anonym sa...

Då är du slät som en barnrumpa i hela ditt liv! Amen! Ska nog testa! Gäller det retroaktivt? Kram

Fru Pusselbit sa...

Det är en gammal klassiker som håller! =)