tisdag 24 februari 2009

Paris.....vill dit....NU

Jag skulle vilja åka på en gång. Men det är väl inte klimat för att åka riktigt än. Jag bläddrade genom en av böckerna jag köpte idag "Konst och Arkitektur i Paris". Och jag fick en total resekick. Måste bara åka dit. Det är sju år sen jag var där senast. Nu som jag dessutom varit på språkresa i Provence några gånger samt går på franskakurs varje termin så vore det ju kul att kunna få öva lite i storstaden och höra en annan dialekt.
Paris bjuder på häftig och pampig arkitektur, på gränsen till arogant, och det vore fantastiskt att kunna gå runt med kameran och fullständigt tokfrossa i att fotografera. Jag kommer nog att se staden med helt nya ögon.

Boken om Paris
'

'
Det var när jag kom till det här uppslaget med en bild där man kan se hela vägen från Louvren till La Défense som hjärtat började klappa lite extra och jag fick resefrossa. Jag såg framför mig en riktig långpromenad med en hel uppsjö av fantastiska motiv att fotografera.
'

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan motivera en ny resa med kameran i bagaget! Bör då ge mindre tid för shopping och blir BILLIGARE! Dvs man spar pengar om man åker!!

Anonym sa...

Håller tummarna för att du kommer att resa dit! Skulle gärna vilja åka dit själv också!
Tack för dina rader hos mig!
Kramen!
Ragnvi