måndag 16 februari 2009

Världens största IKEA...

...i Kungens Kurva.


Jag har inte varit på Ikea på länge. Hade börjat få lite abstinens. Det ligger lite off men dom är duktiga på att se till att folk kommer dit. Det finns gratisbussar.
Jag tog endast gratisbussen hem, ca 15 min till Fridhemsplan, kanonbra. Dit åkte jag från Liljeholmen med Södertäljebussen som tar lite drygt 10 minuter. Den var dock 10 minuter försenad vilket innebar att jag fick stressa lite, men jag hade skrivit upp vad jag skulle ha och kors i taket, jag köpte inget annat än det förutom batterier som jag glömt skriva upp. Men i ärlighetens namn måste jag ju erkänna att det blev två paket servetter också som inte hellre var på inköpslistan.


Trädet utanför är dekorerat med taklampor. Vem har kommit på den fiffiga idén? Men det är ganska läckert.



Detta var vad jag verkligen behövde så det blev ett stort lass med värmeljus...


...och en del doftljus.



Innan jag åkte ut till Ikea var jag och surfade lite på deras hemsida, och kan man tänka sig, nu har dom tillverkat stekgrytor i blått. Jag har sett dom i många färger och nu även i min färg. Ville köpa den ovala 5 liters också men den var så tung så det får bli nästa gång.


En ny, bra kniv som inte är för stor har jag haft behov av ett tag och ny knivslip, den gamla hade tjänat ut.
Det var dagens inköp. Jag är nog snart tillbaka för den andra stekgrytan.

4 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Nu blir jag riktigt sugen på att åka till Ikea... ;)

Anonym sa...

IkEA är inspirerande!;)

Spenderade ett par timmar där under söndagen... och jag gillar verkligen deras doftljus! Använder glasbehållaren efteråt!
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

IKEA det svenskaste vi har just nu! Överallt träffar man på det blågula huset! Kram

Angel.Pearls sa...

Länge sedan jag var på shopping-mecka IKEA. Längtar nästan lite dit till alla ljus, servietter o accessoarer..Tack för smakprov!/Eva