torsdag 12 februari 2009

Stockholm i februari

Det är så skönt att få sluta tidigt ibland. Hade planerat en promenad ifall det var hyfsat väder, och det var det. Ingen sol och det blåste, men det snöade iallafall inte. Det var ganska kallt att gå över broarna, först Liljeholmsbron och sen Västerbron. Jag var stel som en isbit när jag landade på Kungsholmen.
Men det finns inte många ställen där man får så fin vy över Stockholm som just från Västerbron. Givetvis bäst när det är sommar och solen skiner. Men en kall torsdag i februari får duga också.
''

Stadshuset och Riddarholmen från Västerbron.
'
En bråkdel av alla byggkranar som reser sig över staden. Byggbom var ordet.
'

Söders Höjder
'

Transport genom isen på Riddarfjärden.
'

Stockholms Kajakklubb ligger öde.
'

5 kommentarer:

Anonym sa...

Denna vecka har jag alla hjärtans tema som fototema. Vill du vara med? Fram till fredag kl. 16.oo har du chans att anmäla dig och lägga ut din tolkning.

Anonym sa...

Godmorgon o tack för dina ord hos mig! Tog lite tid för mig men nu är jag här!
Jättefina bilder hos dig!
Och dom där med clementinen o vattnet; wow!
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Åhh, vad vackert! Av bilderna att döma verkar promenaden ha varit värt det!

Anonym sa...

Jag älskar Stockholm, men det ser väldigt kallt ut. Brukar åka till rikets huvudstad några gånger om året! Kram

Fru Pusselbit sa...

Vilka underbara bilder! =)