måndag 2 februari 2009

Rädda Aspuddsbadet

Jag gick förbi Aspuddens badhus när jag var ute på lunchen idag. Vackert väder var det.
Badet fyller 90 år iår. Borde det inte vara bevaringsvärdigt? Politikerna i Idrottsnämnden i Stockholm tycker uppenbarligen inte det. Det är så många som älskar badet och är även villiga att ta över. Det finns en Aktionsgrupp som gör vad de kan för att badet ska räddas, jag är inte själv med i gruppen, men jag anser att en så gammal byggnad bör K-märkas och bevaras. Ska det räddas? Vad tycker du?
'

'

'

3 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Det kanske inte ser så snyggt utifrån, men har det hängt med i 90 år är det väl synd att lägga ned det... speciellt om folk vill ha det kvar!

Anonym sa...

Go morron! ABSOLUT att badet ska räddas och få vara kvar! Tänk vad konstiga ideér, varför riva det där?

Angel.Pearls sa...

Tack för kommentar -ja, det smycket o bilden är jag helnöjd med!
Låt badet bli kvar! (Antagligen blir det lika dyrt att bygga nytt som att rusta upp??)hA EN FIN DAG//kRAM eVA