onsdag 18 februari 2009

Bildpublikationer

Efter första dagen på fotokursen som jag har gått på de senaste två lördagarna fick vi två fotoläxor som vi skulle presentera vid kurstillfället lördagen efter.
Det gick ut på att fotografera en person som vi känner samt en uppgift att fotografera någon som vi inte känner. Den sista var lite svårare. Jag lyckades hitta några villiga personer.
Jag har inte presenterat dom tidigare eftersom jag ville veta om det låter sig göra utan att det blir juridiska komplikationer. Men lagen säger att personer som man fotograferar i offentliga lokaler och utomhus kan man publicera så långe bilderna inte används i syfte att göra reklam samt att man inte får förtala någon.
Så därför publiserar jag på begäran tre av de bilder jag tog på okända personer. Jag vet ingenting om dom, inte ens deras namn.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon! Finfina bilder hos dig!
Kanske nån av dina läsare känner igen personerna på bilderna...
Härligt foto på ljuskronorna i trädet! Tror att i Norrköping under juletid hängs såna upp under broarna!
Kramen!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

Tack!! Den gamla damen är det ngt speciellt med..undra vad hon har för historier från livet?! Kram/7Eva