lördag 28 februari 2009

Det börjar bli dyrt...

...att resa.
Jag är ju som sagt så resesugen och resemålet som hägrar är i första hand Paris.
Men inspirationen sjunker mer och mer paralellt med att den svenska kronan bara störtdyker mot alla andra valutor.
I september när jag var i Aix kostade Euron kring 9.50 och nu kostar den kring 11.50 och den forsätter bara att bli dyrare.
Jag brukar sällan växla in Euro som blir över, det dröjer oftast inte så långt mellan gångerna man behöver dom.
Det var så synd att vi inte gick över till Euro när vi kunde, för då hade vi gått över när kursen var riktigt fördelaktig.
'

Det här är vad som blev över förra gången och det räcker inte så långt. Men bara på den här lilla sparade slanten har jag hittills tjänat nästan 100 kr.
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Ressugen är man allt..euro-kursen har jag inte följt riktigt, men det är klart att det blir dyrare..suck. Fin söndag!//Eva