tisdag 3 februari 2009

Franskakurs

Då var det dags igen. Säsongens franskakurs startade idag. Den här gången blev det Franska Institutet. Försökte hitta något på Folkuniversitetet, men den enda kurs som passade mig hade "fel" lärare, samma som jag hade i höstas och hon funkade inte för mig.
Den läraren vi ska ha den här terminen, 12 gånger, verkar jättebra. Vi var 11 deltagare, en kille resten tjejer.
'


Franska Institutet ligger på 3-4 våningen. Grekiska ambassaden på 1-2 våningen, därav den grekiska flaggan. Franska ambassaden ligger faktiskt på andra sidan gatan. Man kan skymta en bit av Tricoloren.
'

Den läckra portingången i brun kakel på Kommendörsgatan 16 där Institutet finns.
'

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tassar in försiktigt så jag inte väcker dig om du sover....
Jättevackra bilder hos dig! Hoppas gamla badhuset får vara kvar!
Du undrade vilket bildprogram jag använder; Fotoflexer...finns som länk hos mig!
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Go morron! Franska är ett härligt språk, det är ju inte bara "språket" som låter gott, det är ju hela deras kroppspråk som gör det! Dom gör miner och viftar med armarna och gud vet allt :) Du tränar väl på det också? Thi hi..

Fru Pusselbit sa...

Då får jag önska dig lycka till med franskan! =)

Anonym sa...

Lycka till med franskan! Jag kunde prata franska en gång, men det mesta är glömt, tyvärr!

Anonym sa...

Jag både borde och vill gå en fotokurs men just nu hinns det inte riktigt med. Det går göra så mycket kul med foton!=)
Hoppas kursen blir bra och att du trivs!
Erika