måndag 4 oktober 2010

Efter regn kommer sol


'
Det var mörkt när jag vaknade i morse.
Öppnade balkongdörren och det var riktigt varmt i luften.
Tänkte det skulle bli bra att ta på mig dom vita jeansen.
Dushade och gjorde mig klar.
Det hade ljusnat och jag tittade upp mot himlen.
Men den såg inte så lovande ut så jag bytte till svarta jeans istället.
Samt packade ner regnjackan.
Och det var ju tur.
För det blev ett riktigt busväder.
Hade planerat att ta en pizzaslice på stående fot och sedan dra hem och göra läxor.
Men det kändes inte så kul att stå ute och äta i regnet.
Så istället gick jag med en tjej från skolan till en italiensk restaurant och vi beställde in var sin pizza och en karaff husets röda.
Trevlig och gott.
'

'
Men det fortsatte att regna i omgångar.
Det kom några rejäla skurar så man fick gå under tak.
Har iallafall fått användning för regnjackan jag köpte inför Pragresan.
'
Och efter regn kommer sol.
Och med den bjöds vi på en magnifik solnedgång.
'

'

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempegøy å lese det du skriver. Du får med deg mer enn de fleste, både av opplevelser, men ikke minst av detaljer.
Monica

Eva b sa...

Fracka bilder i regnet... Har knyckt mickes iPod och bilderna blir fantastiskt snygga!