tisdag 26 oktober 2010

På en stolpe


'
Jobbade inne i stan på eftermiddagen idag.
Vi skulle testa genom diverse datasystem.
Ifall vi måste evakuera där vi är måste det finnas en fungerande reservplan.
'
Passade på att kolla lite i äffärer efteråt när jag ändå var i stan.
Det blev en sväng på Västerlånggatan i Gamla Stan.
Hade blivit tipsad om en affär som säljer kappor.
Men det var inget för mig.
Och deffinitivt inget för min plånbok.
'
Hittade däremot en fågelholk.
Eller är det en fågelholk?
Vad kan det vara?
Hålen är märkligt små.
När jag kom hem och kollade bilden slog det mig att det kanske är övervakningskamera där inne.
Vem vet?
'


Vanligt folk och turister flanerade runt.
Skön stämning.
Lite kyligt.
Men man kan alltid gå in i en affär och värma sig.
'
Och i kylan vid strömmen fick en av fiskarna napp.
Vad som fanns på kroken fick jag inte reda på.
Men av fiskestången att dömma verkar det ha varit en riktig baddare.
'

'

Inga kommentarer: