onsdag 20 oktober 2010

Ombokat


'
Det var grått, småregnigt och riktigt ruggigt idag.
Sånt väder som kryper under skinnet på en oavsätt vad man har på sig.
Jag har ingen färsk bild från dagens gråtrista väder.
Båda kamerorna fick ligga kvar i väskan.
Jag bjuder hellre på bilder som är tagna i förra veckan.
Betydligt trevligare även om det är blommor som håller på att blomma färdigt.
Lilla fågeln står så fint i toppen av en buske.
Han tror nog att han är en julstjärna.
'
I övrigt bjöd dagen på ett mindre trevligt meddelande.
Jag hade ju bokat mitt hotelluppehälle igår.
Passade på att boka flygresan till Kiruna samtidigt.
Norwegian var det.
Billigt och bra.
Direkt från Arlanda.
Bokade och betalade.
'
Idag dök det upp ett mail.
Den rutten slutar Norwegian att köra från 10 januari 2011.
Jag ska ju iväg i mars.
Jag blir så trött.
Visste dom verkligen inte detta igår när jag bokade?
Har dom helt plötsligt bara över natten beslutat ställa in?
Jag fick ringa upp och be dom avboka.
Man får alla pengarna tillbaka.
Det var ju generöst.
'
Började spana på andra resor.
Verkar bara vara SAS kvar som åker dit.
Biljetten blir då nästan dubbelt så dyr som det skulle blivit med Norwegian.
Om man inte vill sitta 16-18 timmar på tåget vill säga.
Som dessutom kostar mer än det dubbla av vad det kostar med SAS.
Men det får helt enkelt bli så.
SAS alltså.
Vi måste ju ta oss dit.
'

'

Inga kommentarer: