söndag 31 oktober 2010

Sista oktober


'
Sista oktober.
Upptäckte när jag kom hem i fredags att det inte fanns ett enda löv kvar på träden på min gata.
Vaknade i morse till ett riktigt grått och regnigt väder.
En händelselös dag.
Stickat lite.
Kört en tvättmaskin.
Lagat lite mat.
Fixat med lite fler bilder till min nya fotoframe.
En timme extra har vi fått idag.
Skönt.
Men istället blir det tidigt mörkt på kvällen.
Eller eftermiddan skulle jag nog hellre säga.
Nu får man inget dagsljus kvar när man ska hem efter jobbet.
Halloween.
Men jag har inte sett skymten av några godistiggare.
November nästa.
Årets tristaste månad.
Mörkt och grått för det mesta.
En hel månad får man stå ut till julmånaden.
Måste till IKEA och ladda upp med lite mer ljus.
Kura ihop sig i soffan och bara vänta ut mörkret.
Men när december kommer blir det strax lite lättare.
Då står julen för dörren och det händer lite mer.
Trots mörkret känns ändå december ljusare.
Men det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.
'

Inga kommentarer: