torsdag 28 oktober 2010

I rosa


'
Dagen går i rosa.
I oktober är det kampanjer över hela världen.
Förra året när jag var i Aix kampanjade dom där också.
Det är otroligt vad man lyckas samla in på galorna.
Men det behövs.
Själv bidrar jag sedan många år tillbaka med ett liten slant som dras varje månad från min lön.
Sen köper man ju band och reflexer.
Ringt in på bilen har jag gjort några gånger.
Räknar inte med att vinna den men samtalet genererar väl några kronor.
Allt räknas.
Själv fick jag ett brev i veckan med kallelse till mammografi.
Det kommer regelbundet vartannat år.
En fantastisk service.
Behöver inte själv hålla reda på när det är dags.
Ändå drabbas en kvinna av nio.
Det är otroligt många.
Vi måste helt enkelt fortsätta vara med och bidra till en ännu bättre service.
Varje krona är värdefull.
Jag tror alla känner någon som har drabbats.
'

'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Bra!! Snygg bild -har du 'målat' den själv?!! Kram

Allt möjligt och omöjligt sa...

På sätt och vis. Bilden är manipulerad i datorn. Lite fusk är det ;-) Kram