lördag 30 oktober 2010

Keramik från Provence



När jag var i Moustiers Sainte Marie blev jag alldeles bedövad av all den vackra keramiken.
Jag ville ju köpa nåt, men vad?
Att välja ut något var nästan omöjligt.
Ville ju ha allt.
Jag älskar kreamik.
Har till och med sysslat lite med det själv men gav upp eftersom det var alldeles för svårt.
Men det finns andra som gör det så mycket bättre.
Och just i den här byn är dom jättekända för sin keramik.
Och det syntes överallt.
Jag fick gå på färgen istallet när jag skulle handla.
Blått.
Och jag hittade en keramiker som passade mig i färger.
Isabelle Four Blanchet på Atelier Poterie ZAB.
Mitt i prick för mig.
Idag invigde jag det.
Det kändes extra lyxigt att äta en hel vanlig frukost med en ovanligt vacker service.
Det smakade bättre också.

Inga kommentarer: