måndag 11 oktober 2010

Vardag igen


'
Första arbetsdagen efter semestern.
Känns alltid lite tungt.
Solen var på väg upp när jag åkte till jobbet.
Det började strax kännas lite lättare.
Jag har en fantsatiskt vacker resväg.
När jag passerade med Tvärbanan över Stora Essingen denna vackra höstmorgon lyste solen som en orange lampa över Riddarfjärden.
Västerbron i bakgrunden och bakom den ser jag Stockholm lysas upp och glittra som guld i morgonsolen.
Och jag som är så svag för glitter.
Önskar ibland att man kunde ha en automatisk avtryckarknapp i ögonlocken.
Blinka lite extra hårt och bilden fastnar nånstans så att man sen kan plocka ut chippet och bjuda alla andra på samma vy.
'

'
Hela dagen bjöd på strålande sol.
Det börjar blåsa upp lite med nordvindar från Ishavet.
Och det känns lite extra krispigt och kristallklart i luften.
Men det är friskt och härligt.
'
Bjuder här på ett lite axplock ur dagens bildskörd.
Mycket fina färger.
Men fortfarande en hel del grönt.
Den riktiga prakten har inte riktigt kommit igång än.
Men snart.
Nu, när det har börjat spås minusgrader på nätterna.
'

'

'

'

'

'

1 kommentar:

Eva b sa...

Underbara höstbilder! Så man nästan vill äta upp dem!