onsdag 27 oktober 2010

Kundkortskväll

'

Man måste ju röra på sig.
Tänkte promenera ner till Liljeholmen.
Det tar en kvart.
Men varför så lite.
När jag ändå var igång kunde jag lika gärna fortsätta.
Längs Hornsgatan och mot Mariatorget.
Det var ganska lagom promenadväder.
Inte så kallt idag.
Var inom affärer som jag brukar gå in i när jag passerar.
Man vet aldrig när det kan dyka upp något som man behöver.
Eller något som man inte vet om att man behöver.
'
Skulle handla lite till skafferiet och gick in på Hemköp.
Där var det ju kundkortskväll.
Just idag.
Mellan 16-20.
Hade fått mail om det men glömt bort.
Några bra erbjudanden som jag utnyttjade av varor jag brukar köpa.
Samt något onyttigt också.
Just för att det var såååå bra pris.
Och för ovanlighetens skull hade jag hamnat i rätt kö vid kassorna.
'
När jag kom ut hade det börjat regna och blåsa.
Riktigt höstrusk.
Hade nog varit förseningar i T-banan för det var knökfullt med folk.
Alla skulle tränga sig in fast föraren meddelade på varje station att det var ett nästan tomt tåg precis bakom.
Jag klev på redan på Slussen så jag hade fått sittplats med mina två kassar så jag tänkte inte röra på mig.
Det fick dom göra som hade ståplats isåfall.
Men folk är som dom är.
Alla andra alltså, utom jag förståss.

Bilden ovan är av en häftig grafittiteckning som jag hittade på en provisorisk vägg som skyddar en byggnadsställning på Hornsgatan.
'

Inga kommentarer: