fredag 8 oktober 2010

Nya friska tag


'
Åter igen samma nivå på certifikatet som de senaste gångerna.
Det händer lixom ingenting.
Fast den här gången tycker jag nog ändå att jag börjar förstå mycket mer.
T.ex. på Tv och radio och när folk pratar generellt.
Men det räcker inte för att komma upp på nästa nivå.
Det är tydligen ett högre trappsteg än vid tidigare nivåer.
Nu har det inte blivit så mycket franska på hemmaplan senaste året hellre.
I våras var jag ju sjuk och förlorade flera gånger på kursen.
Nåt måste jag ju skylla på.
Sen har jag inte hellre så många att öva mig på.
Dom jag känner som kan franska pratar bättre svenska och då känns det avigt att prata nåt annat med dom.
Och i ärlighetens namn har jag inte lagt för många pinnar i kors för att utveckla språket.
Men nu ska det bli andra bullar av.
Har inhandlat en gramatikbok med övningsuppgifter.
Varmt rekommenderad av andra elever.
Verkar vara samma bok skolan ofta använder och tar kopior av när vi ska få läxor.
Jag kan ju inte fortsätta og ligga på samma nivå hur länge som helst.
Skärpning!! Nu!!!
'

'

Inga kommentarer: