fredag 8 oktober 2010

Morgonbananer


'
Varje dag köper jag två bananer som jag äter på rasten.
Varför jag köper två är för att det känns så larvigt att bara köpa en.
En av våra lärare skojar alltid om mina bananer.
Varannan dag är det marknad så då köper jag dom där.
Tisdagar och torsdagar.
Resten av dagarna handlar jag dom på Monoprix.
I morse var jag tidigt ute så jag hängde på låset tillsammans med ett gäng andra personer.
Det är alltid samma dam i kassan.
Sur som ättika.
Priset kan variera betydligt.
På Monoprix kostar dom nästan alltid ca 0.35€
Men på marknaden allt från 0,50€ upp till 0,80€.
Egentligen är det ju prismässigt dumt att köpa dom på marknaden.
Men det är ju ändå en del av charmen här.
Allt är för övrigt mycket dyrare på marknaden.
Får en känsla av att det mest är turister som handlar där.
Folk generellt har nog inte råd.
'

'

Inga kommentarer: