måndag 12 oktober 2009

Första skoldagen


'
Har sovit riktigt skönt inatt.
Jag var supertrött efter gårdagens strapatser, det blev en lååång dag.
Men jag vaknade en gång inatt och fick stänga fönstret.
Mistralvinden har tagit över här och det blåser så in i ....
Och det blåser hela tiden.
Detta fenomen kommer tydligen att pågå några dagar.
Men annars är det strålande sol och lagom temperatur.
Jag gissar kring 18-20 grader.
Vi har nyss genomgått en test för att se vilken nivå vi hamnar på och viken klass vi kommer i.
Testen är först en skriftlig del och en muntlig.
Jag blev intervjuad av en lärarinna jag hade förra året.
Nu ska jag strax ut och äta lite lunch.
Sen tillbaka för att ha de första lektionerna.
Från imorgon sker lektionerna på förmiddagen och man har eftermiddagen ledig.
'
Bilden ovan tog jag i morse från balkongen precis när solen börjar lysa upp de första hustaken.
Återkommer med mer imorgon.
'
'

Inga kommentarer: