fredag 23 oktober 2009

Nu är det slut


''
Det var ganska blött i morse efter regnvädret i går kväll.
Men i dag skiner solen.
Det är torrare luft och en aning kallare.
'

'
För sista gången det här året passerar jag via den här genvägen.
Det känns lite trist.
Men tiden går fort och snart är det nästa år igen.
'

'
Certifikaten är utdelade.
Och vi har precis avslutat avskedsceremonin på terassen.
Här tas det foton.
Dricker vin så man blir lite lullig och pratar superbra franska.
Man byter adresser och telefonnummer.
Man talar om att man ska hålla kontakten och besöka varandra.
Sen puss, puss, puss.
Bon voyage.
Och så är det bara hemresan kvar.
Men innan dess ska resväskan packas, förhoppningsvis får jag plats med allt.
Sedan middag med Madame.
Och i ottan imorgon bär det iväg till Nice och flyget hem.
'
Jag återkommer när jag är hemma.
'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

OK -när du kommer hem reser jag iväg..Kanarias en vecka!Kul att följa dig på din utlandvistelse genom alla fina bilder! Kram//Eva