måndag 12 oktober 2009

Hos Madame


'
Jag fick "mitt" rum som jag brukar ha, rummet med balkong.
Bilden ovan är utsikt från balkongen åt ena hållet.
Lägenheten ligger sex trappor upp.
Madame hyr ut två rum och i det andra bor en svensk tjej som är 17 år.
Hon är på språkresa bara en vecka med sin klass från Sollentuna och dom har tydligen en specialare eftersom dom inte behöver testas.
Jag fick packa upp och vila ett tag.
Sen var det dags för middagen.
Till förrätt blev det den traditionella squashsoppan som har blivit min favorit.
Sedan bjöds vi på en okänd fågel, kunde inte hitta namnet i ordboken.
Det var nån sorts vildfågel (inte duva) lite större än en kyckling.
Till kycklingen var det gratinerade gnocci (vet inte om det stavas så).
Efterrätten var en citronpaj.
Vad hände med pointsen?
Jag får nog glömma dom ett par veckor framöver ;-)
'
'

Inga kommentarer: