måndag 12 oktober 2009

Resan till Aix 2009-10-11


'
Grymt att vakna i morse kl 4.
Inte hade jag sovit så mycket hellre.
Jag var kanske orolig för att inte vakna.
Jag var iallafall incheckad på planet.
Det hade jag gjort på Internet igår, så det enda jag behövde var en "tag" till resväskan.
Taxin var på plats redan 25 minuter innan, fast jag gick inte ner förän tio över fem.
Var så tidigt på Arlanda.
Behövde bara "tagen" och sen lämna in väskan, den vägde redan 20 kg så det är inte mycket utrymme till shopping.
Träffade min kollega B och hennes man och bror på flygplatsen.
Dom var på väg till Rhodos.
Tog en macka, kaffe och Ramlösa till frukost.
95 kr, hutlöst.
Men dom är ju nästan i monopolställning innanför säkerhetskontrollen där jag för örvigt blev kroppsvisiterad, där var dom extra nyfikna på en liten spraypenna jag fått från Finansförbundet som innehåller handsprit, fiffigt att ha i väskan.
Vi landade i tid och vi hade en kvinnlig pilot. Det har jag aldrig haft, förut och jag flyger ganska ofta.
Det första hon fick meddela oss innan vi skulle lyfta var att vi fick vänta ett tag på startsignal för att det fanns massa fåglar på banan som skulle jagas bort först.
Reväskan var på plats när jag kom ner till Nice fast den kom nästan sist och jag hann bli lite orolig.
Köpte bussbiljett för 30€ och fick vänta dryga timmen på bussen.
Inhandlade en lunchmacka och en Perier inne på flygplatsen medan jag väntade, 8,50€.
Man ska inte handla på flygplatser.
Men vad gör man inte när man är hungrig.
Den kvinnliga konduktören på bussen hade så mycket parfym att man storknade varje gång hon passerade.
Typiskt franskt, istället för att ta en morgondusch.
Annars var resan med bussen OK.
Vi åkte inte motorvägen vilket innebar att vi passerade genom ett antal småställen.
Det var riktigt charmigt på många platser.
Anlände till Aix ca 30 minuter före tidtabellen och det är ju bara att tacka och ta emot, det skulle ha tagit 4 timmar annars.
Promenerade ner till Madame och hon var tack och lov hemma så jag slapp vänta.
Annars är "incheckningen" först efter 18, inte alls som på hotell.
'

'
'

Inga kommentarer: