torsdag 22 oktober 2009

Regn, regn...


'
...regn.
Det var ett fullständigt skyfall igår eftermiddag.
Det regnade och blåste.
Försökte hitta nånstans att äta, innomhus.
Hade fått tips om en pizzeria men den var stängd.
Det blev en creperie istället.
Skyfallet började strax efter att jag ätit färdigt och skulle hem.
Jag kan intyga att jag var blöt .
Skorna, byxorna helt upp till knäna.
Trots paraply var ryggan blöt.
Men inte så farligt inuti, den är plastad på insidan.
'
Skyfall brukar vara en kortare period, men inte här inte.
Det höll på hela sena eftermiddagen och kvällen.
Nedan några bilder från ovädret.
'

'
Jag såg trasiga paraplyer lite varstans.
Det var ju ganska blåsigt också.
'
Klicka på bilderna så syns det bättre
'

'
Det var inte så många modiga människor ute.
'
'
Det här är INTE en av stadens 40 fontäner.
'
I morse var det strålande sol.
Inte ett moln på himlen.
Men nu regnar det igen.
Fast det ska inte regna lika mycket som igår, sägs det.
Hoppas meteorologerna har rätt.
'
Jag har bara dessa två dagar kvar att göra något.
Jag har ingen lust att spendera eftermiddan inomhus ytterligare en dag.
'
'

Inga kommentarer: