söndag 4 oktober 2009

Om en vecka...


'
...befinner jag mig i Aix-en-Provence, fontänernas stad.
Igen.
Det är femte året jag åker ner för att läsa franska.
Jag ska bo hos Madame som jag har bott hos varje gång.
Vi har så trevlig och kul och vi kan prata om allt.
Första gången jag var där var det lite besvärligt eftersom jag inte kunde språket.
Men nu går det riktigt bra.
Vi skojar och skrattar när vi är tillsammans och det är vi varje kväll vid middagsbordet.
Fyra till fem rätter varje gång.
Fantastisk god mat.
Kostar kalorier, men eftersom jag går jättemycket när jag är där brukar det gå jämnt ut.
I tisdags när jag pratade med Madame på telefon berättade hon att dom hade haft 28 grader på dagen.
Lite i varmaste laget för mig.
Hoppas det hinner bli lite svalare innan jag kommer ner.
Bara det inte regnar så är det bra.
Jag bara längtar.
En hel vecka till men sen är jag packad och klar för två veckor i Provence.
'
'

1 kommentar:

Veiken sa...

Vad härligt att förlänga hösten med en vistelse i Provence, dessutom förena nytta med nöje. Vilka fina veckor du kommer att få;) Kram