onsdag 28 oktober 2009

Mörkret


'
Nu har det blivit riktigt mörkt på kvällarna.
Redan vid halv fyra börjar man känna av att det är på gång.
Jag läste idag att den här första veckan efter att man infört vintertid är den mest ineffektiva veckan på hela året.
Hela 50% sämre än annars.
Jag trodde att det var veckan efter att man bytt till sommartid, eftersom man då måste stiga upp en timme tidigare.
Iallafall så reagerar jag mest på det.
Men uppenbarligen så är det inte det som är problemet.
Det är mörkret man reagerar på.
Och jag måste nog hålla med om det om jag tänker riktigt ordentligt efter.
Mörkret är trist och man blir trött.
Då är det tur att man kan gå inomhus där det är ljust och läcker och fraicht.
Därför bjuder jag på ytterligare en bild från den nya gallerian på Liljeholmstorget.
'

'
'

1 kommentar:

Ragnvi sa...

Morning! Jo jag tror jag reagerat på mörkret...tycker kvällarna är såå sega! Och långa!
Grattis till minus på vågen!
Kramen!
Ragnvi