tisdag 13 oktober 2009

Middag och läxor



Gårdagens session vid middagsbordet.
Först några kanapéer.
Dom var som små plätter med kaviar.
Smaskens.
Sedan en sallad med grönt, tomater och mozzarella, inget särskilt med den.
Men sen var det anka med potatismos ovanpå som var gratinerad i ugnen.
Jammi, jag säger som Tina N "jättegott".
Efterrätten var samma som igår, citronpaj.

För en timme sen avslutade vi dagens lektion.
Nu ska jag ut för att hitta nåt at äta.
Sen blir det en promenad på stan.
Ska försöka hitta några grädner som jag inte upptäckt ännu.
Om det finns några.

Sen blir det läxor.
Det får alla varje dag.
Jag har en del att göra.
Varje elev ska i tillägg göra varsin presentation under kursen, ett ämne som man väljer sälv, och jag ska ha min på fredag.
Skönt att ha det gjort innan helgen så man kan koppla av.
Mitt ämne blir Nobelpriset eftersom det är aktuellt och genererar diskusion, vilket är syftet med presentationen.




Inga kommentarer: