fredag 9 oktober 2009

Likadana fast olika



Nu har jag jagat gympaskor i flera veckor.
Hittar inga.
Dom är antingen för smala, för korta, för platta eller för dyra.
Jag har hafte ett par som jag köpte på Mixage i våras och kostade endast 299:-
Och vilka underbart sköna skor.
Jag har gått med dom hela sommaren.
Tänker varje morgon att jag ska sätta på mig ett par andra skor.
Men det blir dom som går av med segern dag efter dag.
För första gången på år och dag har jag lyckats slita ut ett par skor.
Med tanke på hur mycket jag går så har nog skorna fått ett antal mil under sulorna.

Har tänkt och tänkt varje gång jag misslyckats när jag varit i skobutiker att jag ska köpa ett nytt par likadana som dom jag har slitit ut.
Och i dag slog jag till.
Det blev ett par likadana fast olika.
En annan färg.
Dessutom bara 200:- den här gången på rea
Dom gamla har gått sina sista meter och vilar nu fridfullt i dom nya skornas kartong längst ner i sopnedkastet.
Må dom vila i frid och hoppas att dom nya blir lika sköna och gör samma nytta.



1 kommentar:

anne sa...

Man brukar ju säga att man får vad man betalar för men det gäller då rakt inte dessa skor! Kul att du fick tag på ett par likadana!